Pas op je post

Pas op je post
december 14, 2020 Richard

Zeker wanneer die voor een klant bestemd is. Want de manier waarop jouw pakketten aankomen bepaalt hoe goed jouw winkel beoordeeld wordt. De klant is koning!

 

Hartstikke leuk allemaal, die kanalen om je meningen en ervaringen te delen. Maar vroeger had je die niet. Dat betekende dat bedrijven nog niet veel te vrezen hadden van klagende klanten. Natuurlijk waren die er wel, maar die richten zich niet zo massaal op jouw doelgroep. Mond op mond reclame werd natuurlijk veelvuldig gemaakt, maar tegenwoordig is het een recensie op het internet die jouw business maakt of kraakt. Enkele negatieve reacties kunnen er dus voor zorgen dat je flink wat tegenwind te verduren krijgt op zakelijk gebied.

 

Zo kunnen klanten ontevreden zijn over het product dat ze ontvangen hebben, onduidelijke productinformatie, de aanzienlijke tijd die ze op hun bestelling hebben moeten wachten, de klantenservice en de staat waarin hun order werd bezorgd. Want jij zou het ook maar niks vinden dat je bestelling aan gruzelementen ligt.

 

Zover hoeft het ook helemaal niet te komen. Al wat je hoeft te doen is de best mogelijke verzendmaterialen in huis halen. Wanneer alles stevig is verpakt, heb je er in ieder geval alles aan gedaan om op dat laatste punt je klanten tevreden te stellen. Nu nog zorgen dat alle productinformatie, levertijden en klantenservice helemaal optimaal zijn. Er wacht je dus nog een behoorlijke taak!

Verzendmaterialen

Wees streng voor jezelf en de verpakkingen die je gaat bestellen. Die moeten namelijk stevig zijn en ervoor zorgen dat alle inhoud jouw klanten veilig zal bereiken. Bepaal daarom onder andere zelf de dikte van het karton of papier, zeker wanneer je een kwetsbaar product te verzenden hebt. Oftewel, jouw dozen, kokers en enveloppen mogen niet van poppenstront gemaakt zijn en dienen een stootje wel te kunnen verdragen. Zo zal het aan jouw inzet in ieder geval niet gaan liggen.

 

Een extra tip: leg een voorraad aan van de verzendmaterialen die jij het vaakste gebruikt. Misschien heb jij een handel in bijvoorbeeld decoraties van grofweg – of zelfs exact – dezelfde grootte. Of LP’s, dan heb je zeker dozen nodig die qua formaat met elkaar overeenkomen. Zolang je voorraad maar veilig wordt opgeslagen is alles in orde. Want ook al kunnen de dozen wel wat hebben, je wilt ze niet hoeven testen door middel van waterschade of schimmel. Worden je klanten niet blij van.

Verpakkingen op maat

En daarmee bedoelen we twee dingen. Ten eerste dat je dozen en enveloppen precies zo lang, breed en hoog zijn als jij wilt. Ten tweede dat ze van de juiste opdruk zijn voorzien. Bijvoorbeeld je huisstijl of bedrijfslogo. En dat kan ook gelden voor de materialen waar jij je verzendmaterialen verzegelt. Laat daarom ook je tape bedrukken om jouw pakketten extra herkenbaar te maken voor je klanten!

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*